Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwanson, Elizabeth; Austin, Christy R.; Stewart, Alicia A.; Scammacca, Nancy
TitelA Meta-Analysis Examining the Effect of E-Book Use on Literacy Outcomes for Students in Grades K-12
Quelle(2020), (18 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMeta Analysis; Electronic Publishing; Reading Skills; Outcomes of Education; Comparative Analysis; Reading Comprehension; Kindergarten; Elementary Secondary Education; Effect Size; Teaching Methods; Guidelines; Validity; Phonics; Oral Reading; Reading Fluency; Vocabulary Development
AbstractTo better understand the impact of using e-books on students' reading outcomes, we conducted a meta-analysis of 14 studies with students in grades K-12 published between 2007 and 2018. Findings revealed an average effect size across all studies and reading outcomes of 0.9 that did not differ significantly from zero. There was also no statistically significant difference between e-book and non-e-book conditions on measures of reading comprehension. While these findings present preliminary evidence that e-books may be a viable alternative to traditional print books for supporting students' reading comprehension development, reasons for interpreting these findings with caution are presented. [This is the online version of an article published in "Reading and Writing Quarterly" (ISSN 1057-3569; EISSN 1521-0693). For the final published version of this article, see EJ1264764.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: